Scholieren gedood in de Filipijnen
■ Schutters hebben bij een aanslag op een middelbare school in de Filipijnen drie scholieren gedood. Zeven anderen raakten gewond. De meeste slachtoffers zijn meisjes, zegt de politie.

Er zijn twee verdachten aangehouden. Zij zijn 14 en 15 jaar en vielen hun eigen middelbare school aan in Tacloban City. Ze zouden allebei een pistool hebben gebruikt en in twee klaslokalen hebben geschoten.

De regionale politiechef zegt dat de twee goed bevriend zijn. In hun eerste verklaringen zouden ze tegen de politie hebben gezegd dat ze werden gepest. Het is nog niet duidelijk hoe ze aan hun vuurwapens konden komen.


vorigeindexvolgende

  • Australië doet recordvangst cocaïne >
  • Scholieren gedood in de Filipijnen >
  • Tientallen gewonden explosie Qatar >
  • A27 onder Utrecht wekenlang dicht >
  • Eerste gesprekken VS en Iran klaar >
  • Trump-favoriet wint in Colombia >
  • Vrouw verdrinkt bij reddingsactie >
  • Hitte treft meer Europese landen >
  • Excuus premier Jetten aan Molukkers >