Scholieren gedood in de Filipijnen
■ Schutters hebben bij een aanslag op een middelbare school in de Filipijnen drie scholieren gedood. Zeven anderen raakten gewond. De meeste slachtoffers zijn meisjes, zegt de politie.

Er zijn twee verdachten aangehouden. Zij zijn 14 en 15 jaar en vielen hun eigen middelbare school aan in Tacloban City. Ze zouden allebei een pistool hebben gebruikt en in twee klaslokalen hebben geschoten.

De regionale politiechef zegt dat de twee goed bevriend zijn. In hun eerste verklaringen zouden ze tegen de politie hebben gezegd dat ze werden gepest. Het is nog niet duidelijk hoe ze aan hun vuurwapens konden komen.


vorigeindexvolgende

  • Code oranje om hitte vanaf woensdag >
  • 13 doden bij explosie in Qatar >
  • Kinderarts Illy: met dood bedreigd >
  • Alan Greenspan (100) overleden >
  • Steun voor Starmer-uitdager Burnham >
  • "Overheid leert niet van Groningen" >
  • Britse premier Starmer treedt af >
  • Australië doet recordvangst cocaïne >
  • Scholieren gedood in de Filipijnen >