"Kinderen vergeten in coronacrisis"
■ In de coronacrisis heeft het kabinet de kinderen vergeten. Kinderombudsman Kalverboer zei dat tegen de corona- enquêtecommissie. Bij het besluit om de scholen te sluiten, is volgens haar niet naar de belangen van kinderen gekeken.
Voor jonge kinderen vielen de gevolgen volgens Kalverboer vaak nog mee, omdat zij vooral op hun ouders gericht zijn. Maar in gezinnen met huiselijk geweld werden kinderen "bij de daders in huis gezet en dat was gruwelijk".
Voor middelbare scholieren was het online onderwijs zwaar. Zij misten hun vrienden en hadden thuis vaak ruzie, zei Kalverboer. De middelbare scholen bleven volgens haar veel te lang dicht.