Beekse Bergen zoekt ontsnapte aap
■ Er is een aap ontsnapt uit Safaripark Beekse Bergen. De kuifmangabey loopt al een paar dagen vrij rond in de omgeving van de dierentuin in Hilvarenbeek. Het dier is niet gevaarlijk voor mensen of huisdieren, zegt het park.
De kuifmangabeys leven in Beekse Bergen op een eiland. Het ontsnapte mannetje is mogelijk de gracht overgezwommen, iets waarvan de dierentuin dacht dat het niet kon.
Beekse Bergen laat weten dat mensen een nummer op de website kunnen bellen als ze de aap zien. Het dier zelf proberen te vangen of benaderen wordt afgeraden. De dierentuin zal de aap proberen te vangen door hem te verdoven.