Ombudsman ontevreden over toltunnel
■ De Ombudsman is niet te spreken over de manier waarop de overheid tol heft in de Blankenburgtunnel. Die zou voor veel mensen onbegrijpelijk zijn en voor mensen die niet digitaal mee kunnen of willen komen slecht toegankelijk.

De Blankenburgtunnel verbindt de A20 met de A15. Automobilisten moeten de tol binnen 72 uur betalen en hoeven niet meer door een tolpoortje. Veel mensen snappen dat niet, zegt de Ombudsman.

Dat leidt tot extra kosten die niet in verhouding staan tot de tol. Ombudsman Van Zutphen vraagt minister Karremans om een duidelijke regeling die ook voor mensen die niet digitaal willen betalen toegankelijk is.


vorigeindexvolgende

  • Ombudsman ontevreden over toltunnel >
  • Meer huishoudens komen lastig rond >
  • Doden bij schietpartij in Montreal >
  • VN: situatie in Myanmar verslechterd >
  • 10 doden bij Russische aanvallen >
  • IOC keurt Thialf goed als locatie >
  • Taliban-delegatie gaat naar Brussel >
  • Euthanasie voor ernstig ziek kind >
  • Code oranje om hitte vanaf morgen >