Ombudsman ontevreden over toltunnel
■ De Ombudsman is niet te spreken over de manier waarop de overheid tol heft in de Blankenburgtunnel. Die zou voor veel mensen onbegrijpelijk zijn en voor mensen die niet digitaal mee kunnen of willen komen slecht toegankelijk.

De Blankenburgtunnel verbindt de A20 met de A15. Automobilisten moeten de tol binnen 72 uur betalen en hoeven niet meer door een tolpoortje. Veel mensen snappen dat niet, zegt de Ombudsman.

Dat leidt tot extra kosten die niet in verhouding staan tot de tol. Ombudsman Van Zutphen vraagt minister Karremans om een duidelijke regeling die ook voor mensen die niet digitaal willen betalen toegankelijk is.


vorigeindexvolgende

  • Storing legt spoor Duitsland plat >
  • Eerst ov-staking, dan minder treinen >
  • Spoorbrug op de Krim opgeblazen >
  • OM eist levenslang in genocidezaak >
  • Kamer wil telefooncheck IND terug >
  • Keuringswachtlijst UWV weer langer >
  • Frankrijk kende warmste nacht ooit >
  • Cel geĆ«ist om verkrachting uit 1990 >