"Nog meer banen weg bij Volkswagen"
■ Autofabrikant Volkswagen wil nog eens tienduizenden banen schrappen, melden diverse media op basis van bronnen binnen het Duitse bedrijf.
Eerder al was een reorganisatie waarbij 50.000 banen verdwijnen aangekondigd. Mogelijk worden dat er twee keer zo veel. Er zouden ook vier fabrieken moeten sluiten. Bij het bedrijf werken nu nog 657.000 mensen.
Het gaat al lange tijd niet goed met Volkswagen, waar ook Porsche, Audi en Seat onder vallen. De winst viel vorig jaar 5 miljard euro lager uit dan een jaar eerder. De Duitse auto-industrie heeft veel last van concurrentie uit China en van importheffingen van de VS.