Festival Defqon.1 toch nog afgelast
■ Het hardstylefestival Defqon.1 is op de valreep afgelast. De tienduizenden campinggasten die er al zijn, hebben dat om middernacht van de organisatie te horen gekregen. Ze moeten in de loop van de dag de camping verlaten.
Normaal trekt het festival, een van de grootste van Nederland, 72.000 bezoekers per dag. Vanwege de verwachte hitte was al besloten om minder bezoekers toe te laten. Maar met code rood is het niet verantwoord om het festival nog door te laten gaan, zegt directeur Bijlstra van organisator Q-dance tegen het ANP.
Vanwege het weeralarm in een groot deel van Nederland is ook het naastgelegen pretpark Walibi vandaag gesloten.