NRC: interne onrust bij OM houdt aan
■ Binnen het Openbaar Ministerie heerst een vertrouwenscrisis over de aanpak van interne problemen, schrijft NRC. De krant heeft een mail in handen die een actiegroep heeft verspreid onder alle 6000 OM-medewerkers.

De actiegroep zou meedenken over de ICT-problemen en de hoge werkdruk, maar heeft zichzelf nu opgeheven. In de mail staat dat het belang van de medewerkers geen prioriteit lijkt te hebben bij de hoogste baas, Rinus Otte. Hij zou niet met de actiegroep of andere ontevreden medewerkers willen praten.

Het OM zegt in een reactie zich zeer bewust te zijn "van de opgave die er is op het gebied van met name de ICT".


vorigeindexvolgende

  • Bestedingen defensie niet vertrouwd >
  • 21 jaar voor moord met hondenriem >
  • Hittekracht 10 op plekken in zuiden >
  • 42 Gazanen aangekomen op Schiphol >
  • Zes vast voor stemfraude Gorinchem >
  • "Kinderen vergeten in coronacrisis" >
  • Eerste geval van ebola in Frankrijk >
  • Berlijn schrapt miljardendeal Damen >
  • NRC: interne onrust bij OM houdt aan >