Mishandelde Franse jongen overleden
■ In Frankrijk is een 17-jarige jongen overleden die vorige week zwaar werd mishandeld. Vijf jongeren zijn opgepakt. De groepsmishandeling in Narbonne, een stad in Zuid-Frankrijk, werd gefilmd en veelvuldig gedeeld op sociale media.

Vorig weekend werd de tiener door een bouwvakker gevonden op een bouwplaats en naar het ziekenhuis gebracht. Daar is hij dinsdag overleden. De krant Le Monde schrijft dat Louis een conflict had met een van de verdachten.

Louis zat sinds mei op verzoek van zijn ouders in een jeugdzorginstelling. Drie van de vijf verdachten zijn bekend bij jeugdzorg, maar zaten volgens het OM niet in dezelfde instelling als Louis.


vorigeindexvolgende

  • Vandaag bijna 40 graden in Limburg >
  • Morgen code rood in vier provincies >
  • Veteranendefilé, Defqon.1 afgelast >
  • Drie mensen omgekomen bij zwemmen >
  • Amerikaanse luchtaanvallen op Iran >
  • Mishandelde Franse jongen overleden >
  • Stikstofplan oogst kritiek en lof >
  • Minister wil uitbreiding statiegeld >
  • Kabinet presenteert stikstofpakket >