Tientallen gewonden explosie Qatar
■ Bij een explosie en brand in de grootste aardgasterminal van Qatar zijn zeker 54 mensen gewond geraakt. Ook zijn 18 mensen vermist, zegt het Qatarese ministerie van Binnenlandse Zaken.
De explosie was zondagavond op het industrieterrein Ras Laffan. Werknemers waren bezig om de terminal opnieuw op te starten. Het complex was buiten werking gesteld nadat het door Iran was gebombardeerd.
Bij de werkzaamheden vond volgens het ministerie door een technische storing een explosie plaats, waarna brand uitbrak. Inmiddels is het vuur onder controle. Reddingswerkers zoeken naar de vermisten.