Storing legt spoor Duitsland plat
■ In heel Duitsland is het treinverkeer stilgelegd vanwege een storing in het communicatiesysteem GSM-R. Deutsche Bahn (DB) zegt dat alle treinen naar het station zijn teruggeroepen.

De storing werd om 22.30 uur gemeld door DB. De oorzaak van de problemen is onbekend. De Duitse spoorwegmaatschappij zegt dat technici zich haasten om de storing op te lossen.

GSM-R is het systeem waarmee machinist en verkeersleiding kunnen communiceren. Ook wordt infrastructuur zoals wissels ermee in de gaten gehouden en stuurt het de borden met reisinformatie op de perrons aan. Ook in Nederland wordt GSM-R gebruikt.


vorigeindexvolgende

  • Storing legt spoor Duitsland plat >
  • Beekse Bergen zoekt ontsnapte aap >
  • Eerst ov-staking, dan minder treinen >
  • Spoorbrug op de Krim opgeblazen >
  • OM eist levenslang in genocidezaak >
  • Kamer wil telefooncheck IND terug >
  • Keuringswachtlijst UWV weer langer >
  • Frankrijk kende warmste nacht ooit >