OETBAL
■ Wout Weghorst vervolgt zijn loopbaan bij FC Twente. De spits (33) vertrekt bij Ajax, waar zijn contract afliep, en heeft voor twee jaar getekend.
Weghorst maakte zijn profdebuut bij FC Emmen en speelde in ons land ook voor Heracles en AZ. Hij trok in 2018 naar het buitenland en in de zomer van 2024 strikte Ajax de Oranje-international. Hij speelde 65 wedstrijden voor de Amsterdammers (twintig doelpunten).
FC Groningen heeft zich versterkt met Pelle Clement. De middenvelder (30) komt transfervrij over van Sparta. Clement speelde al 300 profwedstrijden en kwam ook uit voor (Jong) Ajax, PEC Zwolle, RKC Waalwijk en Reading.