OEIEN 1/3
■ Goud De Jong/Boonstra in Luzern
Roeisters Benthe Boonstra en Roos de Jong hebben bij WB-wedstrijden in het Zwitserse Luzern goud veroverd in de dubbeltwee. In een bloedstollende sprint wist het duo de Amerikaansen Vitas en Kallfelz 0, 48 achter zich te houden.
Op de Spelen van 2024 won Boonstra goud in de dubbelvier en werd De Jong tweede in de vier-zonder. Samen werden ze vorig jaar wereldkampioen in de dubbeltwee.
Eerder dit jaar in Sevilla zaten Lisa Bruijnincx en Tessa Dullemans in de dubbeltwee; zij wonnen zilver. Nu namen De Jong en Boonstra meteen de leiding. Halverwege was hun voorsprong nog 1, 69, waarna ze de Amerikaansen in de laatste meters maar net voor wisten te blijven. uitslagen op 686 / heren op 683-684